DZIAŁALNOŚĆ ZABAWOWA DZIECKA

Podłużne pudełko {korytko) i mała miseczka. Przebieg zabawy: Każde dziecko biorące udział w zabawie buduje pomieszczenie z klocków dla wybranego i nazwa­nego poprawnie przez siebie zwierzęcia.Dorosły w rozmowie z dziećmi podaje nazwy pomieszczeń. Gdy wszystkie zwierzęta mają już swoje mieszkania, dorosły zaczyna opowiadanie: „Jest wcześnie rano, z kurnika wyskoczył kogut i za­piał głośno (jak — mówi dziecko, które opiekuje się kogutem i dla niego zbudowało pomieszczenie), z budy wyskoczył pies, przeciągnął się i zaszczekał (j.w.) — chcę coś zjeść (dziecko stawia go przy misce), z obory wyszła krowa i idąc wolno na trawę muczy (j.w.) Za nią wesoło wyskoczyła kózka (j.w.) i ja chcę coś zjeść. Na samym końcu wyszła z komórki gąska (j.w.) i poszła napić się wody do korytka…”Dzieci w trakcie opowiadania naśladują głosy kolejnych zwierząt, a także wyprowadzają je z pomieszczeń na podwórko — na trawę, do koryta, czy wreszcie do miski z jedzeniem. Po chwili dorosły mó­wi: „Noc już nadchodzi — zwierzęta idą spać. Dokąd idzie kogut?” Dziecko opiekujące się kogutem odpowiada i chowa go w kurniku. Podobnie zachowują się inne dzieci, gdy dorosły wymienia nazwę danego zwierzęcia.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply